La Filmoteca
Española de Madrid cada mes dedica ciclos en su programación a directores o
actores, conocidos o poco conocidos, o de facetas poco conocidas de los mismos.
Esta vez nos ha ofrecido un ciclo de la primera etapa de Alfred Hitchcock,
cuando en su Inglaterra natal empezó en el cine mudo. No todo eran todavía
películas de suspense e intriga. Aquí tenemos una que era más una especie de
comedia romántica con un cierto toque de enredo, con actores desconocidos para
los cinéfilos actuales. La acción salta de Nueva York a Paris y a Londres. No
obstante, Hitchcock, como era siempre su interés, narra todo con un cierto
toque de suspense, aunque todavía no había llegado a la maestría ya demostrada
con la entrada del cine sonoro y sobre todo cuando en 1940 se mudó
definitivamente a Hollywood. Habla de una hija de un importante potentado
americano, que en un viaje en barco a Europa se enamora de un joven, lo cual no
es visto con buenos ojos por el padre, que ideará un maquiavélico plan para
escarmentar a la hija (Betty Balfour). Este es uno de los toques típicos de
toda la carrera de Hitchcock, la tendencia al sarcasmo, que se aprecia sobre
todo en sus películas con toques de comedia. Aquí, lo más destacable es el
vestuario y el cambio de ambientes, pasando del inglés al más sofisticado
parisino, el elegante en un barco lujoso e incluso el pobre en una casa mísera.
No impacta como en las obras maestras posteriores de Hitchcock, pero resulta
una comedia romántica agradable.
CHAMPAGNE: * * *
"CHAMPAGNE"
d'Alfred Hitchcock
La Filmoteca
Espanyola de Madrid cada mes dedica cicles dins la seva programació a directors
o actors, coneguts o poc coneguts, o de facetes poc conegudes dels mateixos.
Aquesta vegada ens ha ofert un cicle de la primera etapa d'Alfred Hitchcock,
quan a la seva Anglaterra natal va començar al cinema mut. No tot eren encara pel.lícules
de suspens i intriga. Aquí tenim una que era més aviat una mena de comèdia
romàntica amb un cert toc d'embolics, amb actors desconeguts per als cinèfils
actuals. L'acció salta de Nova York cap a París i a Londres. No obstant això,
Hitchcock, com era sempre el seu interès, narra tot amb un cert toc de suspens,
tot i que encara no havia arribat al mestratge ja demostrat amb l'entrada del
cinema sonor i sobretot quan el 1940 es va mudar definitivament cap a Hollywood.
Parla d'una filla d'un important potentat americà, que en un viatge en vaixell cap
a Europa s'enamora d'un jove, cosa que no és vista gens amb bons ulls pel pare,
que idearà un maquiavèl lic pla per escarmentar la filla (Betty Balfour).
Aquest és un dels tocs típics de tota la carrera de Hitchcock, la tendència al
sarcasme, que s'aprecia sobretot en les seves pel lícules amb tocs de comèdia.
Aquí, el més destacable és el vestuari i el canvi d'ambients, passant de l'anglès
al més sofisticat parisenc, l'elegant dins un vaixell luxós i fins i tot el
pobre dins una casa miserable. No impacta com en les obres mestres posteriors
de Hitchcock, però resulta una comèdia romàntica agradable.
CHAMPAGNE: * * *
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada