Entrades populars

divendres, 23 d’agost de 2013

AMOR de Michael Haneke






La última muestra por parte de Michael Haneke de la mezquindad humana, o la debilidad de la misma, es esta descarnada visión del amor en la vejez, ganadora de la Palma de Oro en Cannes, del Globo de Oro y Óscar a la Mejor Película de Habla No Inglesa, en la que nuevamente el director nos pone en cara un caso extremo de lo que podría ser este tema, apoyándose casi exclusivamente en dos grandes actores franceses muy veteranos, Jean-Louis Trintignant y Emmanuelle Riva, que encarnan a dos músicos en su vejez, Georges y Anne, que un día sufren el percance de que ella ha tenido un ataque que la ha dejado hemipléjica (paralítica de un lado del cuerpo, el izquierdo), y él la tiene que cuidar. Pasan los días y ella va empeorando. Como siempre, Haneke lo cuenta todo con su estilo lento, pausado y sin música en la banda sonora, salvo la que se escuche cuando ella toca el piano, o asisten a algún concierto, o él escuche música en el CD. Un distanciamiento que le salió redondo en su anterior película, quizá su obra maestra, “La cinta blanca”, ganadora también de la Palma de Oro en Cannes. Pero que aquí juega en su contra, ya que Trintignant y Riva no pueden llevar ellos solos la acción todo el tiempo, pese a su inmenso talento, y aunque Haneke agilice la trama con escenas donde al matrimonio lo visita su hija Eva (Isabelle Huppert, habitual en el cine del austríaco) y algunos personajes más, a veces se te hace la película demasiado larga y lenta. También desconcierta el final, que no sabemos si es realidad o una pesadilla del marido, recordando lo que vemos nada más empezar el filme. Pero queda una historia que muestra la vejez tal cual es.

AMOR: * * * *

"AMOR" de Michael Haneke

L'última mostra per part de Michael Haneke de la mesquinesa humana, o la feblesa de la mateixa, és aquesta descarnada visió de l'amor en la vellesa, guanyadora de la Palma d'Or a Canes, del Globus d'Or i l'Òscar a la Millor Pel.lícula de Parla No Anglesa, en la qual novament el director ens llença a la cara un cas extrem d’allò que podria ser aquest tema, recolzant-se gairebé exclusivament en dos grans actors francesos molt veterans, Jean-Louis Trintignant i Emmanuelle Riva, que fan de dos músics en la seva vellesa, en Georges i l’Anne, que un dia pateixen l’ensurt de que ella ha tingut un atac que l'ha deixat hemiplègica (paralítica d'un costat del cos, l'esquerre), i ell ha de tenir cura d’ella. Passen els dies i ella va empitjorant. Com sempre, Haneke ho explica tot amb el seu estil lent, pausat i sense música a la banda sonora, llevat de la que s'escolti quan ella toca el piano, o hi assisteixen a algun concert, o ell senti música al CD. Un distanciament que li va sortir rodó en la seva anterior pel.lícula, potser la seva obra mestra, "La cinta blanca", guanyadora també de la Palma d'Or a Canes. Però que aquí juga en contra seu, ja que Trintignant i Riva no poden portar tots sols l'acció tot el temps, malgrat el seu immens talent, i encara que Haneke doni una mica d’agilitat a la trama amb escenes on al matrimoni és visitat per la seva filla Eva (Isabelle Huppert, habitual al cinema de l'austríac) i alguns personatges més, de vegades se't fa la pel.lícula massa llarga i lenta. També desconcerta al final, que no sabem si és realitat o un malson del marit, recordant el que veiem només començar el film. Però queda una història que mostra la vellesa tal com és.

AMOR: * * * *








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada